domingo, 14 de noviembre de 2021

Rúas de ida. Descubrindo a paixón polo viño


O éxito é unha invención externa e pasaxeira, o triunfo é unha sensación interna do momento no que se sinte; e cando deixa de sentirse, desaparece aínda có éxito continúe. E o pasado venres, 12 de novembro, sentín a unión de ámbalos na presentacion de “Rúas de ida. Descubrindo a paixón polo viño”. Grazas Manyo Moreira, compañeiro de escritura, e Valentín García, secretario xeral de Política Lingüística, e as amigas e amigos que nos apoiaron onte, hoxe e antonte…


El éxito es una invención externa y pasajera, el triunfo es una sensación interna del momento en que se siente; y cuando deja de sentirse, desaparece aunque el éxito continúe. Y el pasado viernes, 12 de noviembre, sentí la unión de ambos en la presentación de “Rúas de ida. Descubrindo a paixón polo viño”. Gracias, Manyo Moreira, compañero de escritura, y Valentín García, secretario xeral de Política Lingüística, y a las amigas y amigos que nos han apoyado ayer, hoy y anteayer…

Coma a maioría das viaxes físicas, a proposta por Manyo Moreira e Antonio Pardines en Rúas de ida. Descubrindo a Paixón polo viño é unha viaxe que implica o descubrimento persoal do protagonista, pero tamén ten de especial que dito descubrimento é a oportunidade que ábrese diante del, a que lle permite coñecer o entorno no que contacta ca vide e co viño, coa súa elaboración e coa importancia que a viticultura ten na cotidianidade dos distintos lugares que percorre xunto Carlos e Marta, esos lugares que tamén lle descobren Galicia, as súas xentes, os seus pobos. A súa, é unha historia emotiva, de búsqueda, de aprendizaxe, de camiñar por rúas existenciáis que levan a outras que contactan cas das persoas coas que vai creando vínculos.

Galicia e os galegos teñen unha identidade de seu, coma poden posuíla otros lugares e outras xentes, pero o que cada pobo sinte pode resumirse nunha palabra: raíces, as co propio pobo considera como tal e, polo tanto, son especiáis e os fai sentir especiáis. Esa identidade fai que Galicia sexa un sitio distinto e as galegas e galegos fainos sentir únicos. Ese sentimento entre terra e pobo, o que une ambas é a galeguidade e así a descobre Miguel, o persoaxe principal de Rúas de ida, no seu contacto coas xentes, ca cultura popular e cas costumes trala súa chegada a Santiago de Compostela, e nas diferentes viaxes polos camiños e as vilas galegas onde irá coñecendo o mundo do viño, a súa elaboración, a súa importancia na cotidianidade das zonas e denominacións que visita. En definitiva, Miguel descobre a sua paixón polo viño, pero tamén pola terra co acolle con agarimo e polos novos amigos que lle abren as portas das súas casas e dos seus corazóns.



Como la mayoría de los viajes físicos, el propuesto por Manyo Moreira y Antonio Pardines en Calles de ida. Descubriendo la pasión por el vino es un viaje que implica el descubrimiento personal del protagonista, pero también tiene de especial que dicho descubrimiento es la oportunidad que se abre delante de él, la que le permite conocer el entorno en el que contacta con la vid y con el vino, con su elaboración y con la importancia que la viticultura tiene en la cotidianidad de los distintos lugares que recorre junto Carlos y Marta, esos lugares que también le descubren Galicia, a sus gentes, sus pueblos. La suya, es una historia emotiva, de búsqueda, de aprendizaje, de caminar por calles existenciales que llevan a otras que contactan con las de las personas con quienes va creando vínculos.


Galicia y los gallegos tienen una identidad suya, como pueden poseerla otros lugares y otras gentes, pero lo que cada pueblo siente se puede resumir en una palabra: raíces, las que el propio pueblo considera como tal y, por tanto, son especiales y hace sentir especiales. Esa identidad hace que Galicia sea un sitio distinto y a las gallegas y gallegos les hace sentir únicos. Ese sentimiento entre tierra y pueblo, lo que une ambas es la “galeguidade” y así la descubre Miguel, el personaje principal de Calles de ida/Rúas de ida, en su contacto con las gentes, con la cultura popular y con las costumbres tras su llegada a Santiago de Compostela, y en los diferentes viajes por los caminos y las villas gallegas donde irá conociendo el mundo del vino, su elaboración, su importancia en la cotidianidad de las zonas y denominaciones que visita. En definitiva, Miguel descubre su pasión por el vino, pero también por la tierra que lo acoge con cariño y por los nuevos amigos que le abren las puertas de sus casas y de sus corazones.


Nota: editada pola Xunta de Galicia, Rúas de ida é a primeira edición en lingua galega da novela. En castelán, Calles de ida, leva un ano no mercado.


Nota: editada por la Xunta de Galicia, Rúas de ida es la primera edición en lengua gallega de la novela. En castellano, Calles de ida, lleva un año en el mercado.


2 comentarios:

  1. Vaya: ¡enhorabuena, Antonio! Jamás estuve por Galicia, pero por descontado que cuando tenga la suerte de visitarla utilizaré tu libro como guía.

    Saludos.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. ¡Muchas gracias, Juan! Y te animo a que te dejes caer por aquí; seguro que te gusta.

      Saludos.

      Eliminar